Få alle basisrådene fra E-bogen NATURLIGE KOSTRÅD TIL MÅLRETTEDE MOTIONISTER - 9 sider Gratis

Tilmeld dig samtidig nyhedsbrevet

LIVSSTILSFORLØB TIL DIG DER SØGER EN SIMPEL OG EFFEKTIV METODE TIL KROPSGLÆDE, LETHED OG SUNDHED!

FORLØBET ER VELEGNET TIL:

 

  • Vægttab
  • Ustabilt blodsukker, sukkercravings
  • Svingende energi/energitab
  • Appetitregulering
  • Diabetes 2 (ikke medicineret)
  • Vægtregulering ifm. styrketræning
  • Bedre/hurtigere restitution
  • Fokus, koncentration og mental skarphed

 

Faste kan med fordel anvendes i forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme, for sundhedsfremme og øget livslængde. Desuden er faste særdeles effektivt til vægttab, da det er nemt at overholde, uanset om det er 10 eller 30 kg. du vil slanke dig.

DU FÅR:

  • En individuel, faglig vurdering i forhold til den strategi der passer bedst til dig. Baseret på dine mål, dine tidligere erfaringer, din nuværende livsstil, træning, evt. sygdom/symptomer og stress/belastningsgrad.

  • Den nødvendige viden om faste, så du kan gå i gang med dine livsstilsændringer allerede efter første møde.

  • Opfølgning og sparring, hvor du kan få svar på de spøgsmål der dukker op undervejs, f.eks. om din krops respons, timing af faste/måltider, justeringer af program, og andre praktiske omstændigheder

  • En afsluttende strategi, som sikrer dig fortsat udvikling i dit forløb.

  • På bare 3 sessioner er du 100% klædt på til dette forløb.

Vores møder foregår i Aalborg, Lønstrup og/eller via Skype. Det aftaler vi nærmere.


Har du brug for yderligere sessioner, er det muligt at TILKØBE>

PRIS KR. 2.950,- incl. moms.

 

Jeg anbefaler ikke fasteforløbet til:


Gravide og ammende

Stressramte - ved faglig vurdering kun i forbindelse med et 1:1 Coachingforløb

Personer med spiseforstyrrelse, tidl. eller nuværende.

Ved andre symptomer/sygdomme spørg mig gerne via mail@pernillehsteenberg.dk

BOOK TID HER

Skriv gerne hvilke tider og hvor det passer dig bedst, så sender jeg mine ledige tider til dig.

OM FASTE

Faste har været anvendt i forskellige henseender i mange hundrede år og alt tyder på, at faste har en del sundhedsfremmende effekter. Det er ikke ny viden, at vi ikke er skabt til de mængder mad vi spiser eller hyppigheden af måltider. Og at menneskedyret ikke altid har kunne spise uafbrudt. Mad var ikke tilgængeligt og derfor var "fasteperioder" hvor der blev tæret på kroppens ressourcer helt naturlige og nødvendige at kunne leve med. Måske er det i virkeligheden hvad vores krop har det bedst med?! Det ved du, hvis/når du har prøvet det.

 

At faste med fordel kan anvendes i forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme, sundhedsfremme og øge livslængde er nyt for de fleste. Og at det er særligt velegnet til vægttab. Der bliver stadig forsket en masse i det.

 

Der findes forskellige "fastesystemer". Du har måske hørt om forskellige udgaver af faste, f.eks. 5:2 kuren, juicefaste eller udrensningsfastekure som Sommerkuren osv.

 

I dette forløb arbejdes der med principperne i det man kalder Periodisk faste (også kaldet intermittent faste) kendt som 16:8. 16:8 er kendt blandt flere i træningsmiljøet, da det er en vægttabs- og vægtreguleringsmetode, der viser særligt gode resultater i forhold til, at bevare og styrke muskelmasse. At bevare muskelmasse må være et mål i enhver form for sund livsstilsændring og især med fedttab for øje. Du skal dog vide, at der er flere faste-systemer end dette.


16:8 går i al sin enkelhed ud på, at du faster (dvs. ikke indtager andet end the, kaffe og vand) i 16 timer og derefter spiser i 8 timer. Eller har et 8 timers vindue til at spise i. Hver døgn. Der er ikke regler for HVAD du spiser i dit spisevindue (de 8 timer). Jeg vil alligevel anbefale de sædvanlige SUNDE fødevarer og nok af dem. Det er fortsat vigtigt for din sundhed, at du får de nødvendige næringsstoffer og vitaminer, mineral er osv. og den nødvendige energi til hele døgnet.


Det tager gennemsnitligt kroppen 12-14 timer at forbrænde al energi fra et måltid, og tanken med fasteperioden er, at "træne" kroppen i at omdanne fedt fra kulhydratdepoterne og bruge det til energi. Altså dit kropsfedt. Men derudover har fasten en række positive effekter, der gør det meget nemmere at spise og leve sundt. Og dermed trimme fedtet af kroppen.

 

16:8 systemet er nemt at holde og at implementere i hverdagen, da det som udgangspunkt hverken kræver kostændringer, motionsprogrammer og du kan, uden problemer, regulere udenom sociale begivenheder. Du kan ligge din fasteperiode i det tidsrum på døgnet, der passer dig og det er oplagt at bruge natten - dvs. de 8 timers søvn som del af fasteperioden.

Lyder det næsten for godt til at være sandt? Så skal du bare prøve det, du vil blive positivt overrasket over denne livsstil!

 

BOOK TID HER

Skriv gerne hvilke tider og hvor det passer dig bedst, så sender jeg mine ledige tider til dig.

Pernille H. Steenberg er Certificeret Systemisk Coach, Kostvejleder (FM) Funktionel Medicin og Personlig Træner.

Kontakt mig