Få alle basisrådene fra E-bogen NATURLIGE KOSTRÅD TIL MÅLRETTEDE MOTIONISTER - 9 sider Gratis

Tilmeld dig samtidig nyhedsbrevet

LIVSSTILFORLØB TIL DIG, DER SØGER EN SIMPEL OG EFFEKTIV METODE TIL KROPSGLÆDE, LETHED OG SUNDHED!

Intermitterende faste, 16:8 og periodiske faste. Kært barn har mange navne! Faste har været anvendt i mange hundrede år, og alt tyder på, at faste har en del sundhedsfremmende effekter. Faste er ikke en slankekur, men god og sund livsstilsændring, der er nem at overholde.

 

Et fasteforløbet er velegnet til:

  • Vægttab
  • Ustabilt blodsukker/sukkercravings
  • Appetitregulering
  • Type 2-diabetes (ikke medicineret)
  • Vægtregulering i forbindelse med styrketræning
  • Bedre/hurtigere restitution
  • Fokus, koncentration og mental skarphed.

 

Faste kan altså med fordel anvendes, hvis du vil forebygge og behandle livsstilsygdomme, sundhedsfremme og øge din livslængde/livskvalitet. Desuden er faste også en særdeles effektiv vej til et sundt vægttab uanset om du vil slanke dig 10 eller 30 kilo.

I ET FORLØB FÅR DU:

 

  • Tre mødesessioner/samtaler, hvor du er 100% klædt på i forhold til forløbet.
  • En individuel, faglig vurdering i forhold til den strategi, der passer dig bedst. Det hele er baseret på dine personlige mål, dine tidligere erfaringer, din nuværende livsstil, træning, evt. sygdom/symptomer og stress/belastningsgrad.
  • Den nødvendige viden om faste, så du kan komme i gang med dine livsstilændringer allerede efter første møde.
  • Opfølgning og sparing, hvor du får svar på de spørgsmål, der dukker op undervejs (fx om din krops respons, timing af faste/måltider, justeringer af program og andre praktiske omstændigheder).
  • En afsluttende strategi, som sikre dig forsat udvikling i din livsstilsændring.

Vores møder foregår i Lønstrup, Aalborg og/eller via Skype.

Pris kr. 2950,- inkl. moms.

 

Har du brug for yderlige sessioner kan dette selvfølgelig tilkøbes.

Forløbet anbefales ikke til:

 

  • Gravide og ammende
  • Stressramte (ved faglig vurdering kun i forbindelse med 1:1 Coachingforløb)
  • Personer med tidligere eller nuværende spiseforstyrrelse
  • Ved andre symptomer/sygdomme, så spørg gerne via mail@pernillehsteenberg.dk.

BOOK TID HER

Skriv gerne hvilke tider og hvor det passer dig bedst, så sender jeg mine ledige tider til dig.

OM FASTE

Faste er ikke en ny trend. Det er nemlig ikke ny viden, at vi mennesker ikke er skabt til de mængder mad, som vi indtager eller hyppigheden deraf. Menneskedyret har ikke altid kunne spise uafbrudt, for maden var til tider utilgængeligt. Derfor var ”fasteperioder”, hvor der tæres på kroppens ressourcer, en hel naturlig del af spisemønstrene i fortiden. Måske er det i virkeligheden dét vores krop har det bedst med? Det ved vides kun, hvis man har afprøvet faste.

 

Du har sikkert hørt om fx 5:2, juicefaste, periodiske faste eller Sommerkuren, som er en udrensende fastekur. Der findes altså mange forskellige ”fastesystemer”. I dette forløb arbejdes der med principperne fra periodisk faste (intermittent fasting), også kaldet 16:8.

 

Periodisk faste går i al sin enkelthed ud på, at du: 1. Faster 16 timer i døgnet (dvs. ikke indtager andet end vand, kaffe og te).2. Spiser masser af dejlig mad i de resterende 8 timer af døgnet.Det vil sige, at du fx ved spiser mellem klokken 12 og 20 og så ikke få noget resten af dagen.

 

I 16:8 har du altså et 8-timers ”spisevindue” hvert døgn. I ”spisevinduet” er der ingen regler for, hvad du spiser. Jeg anbefaler dog, at du indtager de sædvanlige sunde og naturlige fødevarer – og nok af dem. Det er nemlig vigtigt for din sundhed, at du får de livsvigtige næringsstoffer, vitaminer og mineraler, så du har energi til hele døgnet.

 

Det tager i gennemsnit mellem 12-14 timer at forbrænde al energi fra et måltid. Tanken med ”fasteperioden” er, at træne kroppen i at omdanne fedt fra kulhydratdepoterne og bruge det til energi – ”fasteperioden” trimmer altså fedtet af din krop. 16:8 har også mange andre positive effekter. Fasten gør det fx nemmere for dig at spise og leve sundt, og så forbedre fasten også kroppens evne til at regenerere, og giver dig mere kropslig frihed og overskud.

 

16:8 er en nem livsstilsændring at implementere i hverdagen, da det som udgangspunkt ikke kræver kostændringer eller træningsprogrammer. Du kan også uden problemer regulere dit ”spisevindue”, så du kan deltage i sociale begivenheder. Fasteperioden ligger du bare i det tidsrum på døgnet, der passer bedst ind i din livsstil (det er dog oplagt at bruge natten og de 8 timers søvn, som en del af fasteperioden).

 

Lyder 16:8 for godt til at være sandt? Så skal du næsten prøve det, for jeg er sikker på, at du vil blive positivt overrasket over, hvor effektiv, sund og nem denne livsstil er!

 

BESTIL DIT FASTEFORLØB HER

Skriv gerne tid og sted for afholdelse af sessionerne, så sender jeg mine ledige tider til dig.

Pernille H. Steenberg er Certificeret Systemisk Coach, Kostvejleder (FM) Funktionel Medicin og Personlig Træner.

Kontakt mig